روايات وقصص

رواية أحببتك فكسرتني (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الثالث والعشرون

رواية أحببتك فكسرتني (بقلم هاله رجب الهربيطي) الفصل الثالث والعشرون

الفصل الثالث والعشرون

 

في صباح يوم جديد وكان يوم الزفاف

 

مريم: يلا يابنات عشان نلحق نروح البيوتي سنتر

 

ملاك: يلا أنا جهزت

 

جني: عااااااا أنا النهارده فرحي ياجدعان وهنبوس بقا

 

ونحضن براحتنا أيوا بقا

 

ملاك: هههههه يخربيتك إسكتي عيب كدا

 

مريم: إهدى ياحبيبتي كلها ساعات وتعملي اللي إنتي عاوزاه

 

جني: ونبي خليكوا إنتوا محترمين كدا وسيبوني أنا مع البوس

 

ياااااه فين بقا قبله الحياه إمتا

 

خرج زياد عليهم فجأه وقال

 

زياد: والله أنا مستعد أديهالك حالا لو عاوزه

 

جني: إيه دا ياملاك مش عيب تقولي عاوزه قبله الحياه

 

مريم وملاك بصدمه: ياكدابه

 

وهنا جاء أسر ومعتز

 

ملاك: معتز والله أنا مش قولت حاجه دي هي

 

جني: يالهوي مش أنا بقيت أقولك عيب ياملاك كلها ساعات

 

وتبقي في بيتك إعملي ساعتها اللي عاوزاه

 

مريم: يالهوي إنتي لحقتي تألفي

 

أسر: بس بس يلا عشان نوصلكوا

 

ونزل الجميع وركبوا سيارتهم وأوصلوا البنات وهما رجعوا

 

وبعد ساعات كان البنات جهزوا والشباب راحوا يجيبوهم

 

دخل أسر لمريم ورفع عنها الغطاءوجدها جميله

 

جدا مثل الحوريات قبل جبينها

 

أسر: ماشاء الله جميله ياقلبي

 

مريم: إنت اللي عيونك جميله ياحبيبي

 

أسر: يلا ننزل عشان أنا ماسك نفسي بالعافيه

 

مريم: هههههه يلا

 

ونزل أسر ومريم

 

عند معتز وملاك

 

دخل معتز وأول ماشافها إنبهر بجمالها فهي حقاً ملاك

 

معتز: مبروك ياحبيبتي…… وقبل جبينها

 

ملاك: الله يبارك فيك ياحبيبي

 

معتز: أوعدك إني هسعدك دايماً وهعوضك عن كل حاجه

 

ملاك: المهم إنك معايا مش عاوزه حاجه تاني

 

معتز: بحبك

 

ملاك بصدمه: بجد

 

معتز: أه بجد أنا بحبك ياملاك وبعشقك وخلاص مش هداري

 

حبي ليكي هعيشك ملكه ياحبيبتي

 

ملاك: ربنا يخليك ليا ياقلبي

 

معتز: يلا ننزل

 

ملاك: يلا

 

ونزل معتز وملاك

 

عند زياد وجني

 

دخل زياد وشاف جني لاقاها قاعده بتاكل

 

زياد: هههههه هههههه أنا كنت متأكد من جنونك

 

جني: إدخل إدخل تعالي كل لقمه قبل الفرح

 

زياد: قومي ياحبيبتي ربنا يهديكي

 

جني: طب أكل أخر حته بس

 

زياد: كلي وإنجزي

 

وأكلت جني وقامت

 

زياد: إنتي قمر أووووي

 

جني: وانت كمان حلو أوووووي

 

زياد: يلا ياقلبي ننزل

 

جني: يلا

 

ونزل زياد وجني

 

ووصل كل عريس بعروسه وكان الفرح في جنينه القصر

 

وكانت الجنينه مزينه بطريقه جذابه

 

دخل العرسان وجلس كل منهم بمكانه المخصص

 

بعد مرور العديد من الوقت

 

قامت جني وقالت: هو في إيه هو دا فرح دا

 

زياد بصوت منخفض: إقعدي ياحبيبتي وإهدي بلاش فضايح

 

جني: لاء مانا مش هسكت.. يا بتاع الدي جي تعالي هنا

 

إنت يا أخ أيو تعالي

 

زياد: الله يخربيتك فضحتيني

 

جني: إسكت إنت بس واتفرج

 

صاحب الدي جي: نعم يافندم تحت أمرك

 

جني: عاوزين أغاني حلوه

 

صاحب الدي جي: ماهي دي االأغاني اللي إخترتوها

 

جني: لاء بص بقا سيبك من دا كلوا وشغل مهرجانات

 

عمك حموبيكا بقا علي حسن شاكوش وكتر من شاكوش ونبي

 

صاحب الدي جي: حاضر يافندم

 

وذهب فعلاً وشغل مهرجانات والكل إستغرب من الأغاني

 

لكن مع الوقت حبوها وإندمجوا معاهم

 

وبعد وقت خلص الفرح وذهب كل منهم لمنزله

 

أسر: بحبك

 

مريم: وانا كمان بحبك و…..

 

قاطعها معتز بقبله ولكن تركها وقاموا بأداء الصلاه

 

وذهبوا إلي عالمهم الخاص المليئ بالحب……..

 

زياد:والله العظيم بحبك يامجنونه

 

جني:وحياه أمك ياشيخ وفر الحب حالا وتعالي ناكل

 

زياد:هو إنتي مش أكلتي

 

جني:دا كان مسح زور بس

 

زياد:طب تعالي نصلي الأول

 

وصلي جني وزياد

 

جني:يلا بقا عاوزه أكل

 

قام زياد بحملها ووضعها عالسرير وقام بتقبيلها

 

وذهبوا إلي عالمهم الخاص المليئ بالحب والجنون

 

…………..

 

معتز: يلا ياحبيبتي نصلي

 

ملاك:يلا

 

وبعد وقت أنهوا الصلاه

 

معتز:عمري مهوجعك تاني ياقلبي

 

ملاك:ربنا يخليك ليا ياروحي

 

معتز:بحبك

 

ملاك:وأنا بعشقك

 

وقام معتز باحتضانها وثم تقبيلها وبعد وقت ذهب كل

 

منهم لعالمهم الخاص المليئ بالحب والعشق……..

الفصل الرابع و العشرون من هنا

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock